مدل لباس فروشی: وقتی فروش فروشگاه تان کم می شود، یکی از زمان های سخت است. اگر فروش فروشگاه هم از مقداری که در نظر داشته باشید هم پایین تر باشد هم، همین اتفاق می افتد.
من احساس شما را درک می کنم: همه فروشگاه های لباس موفق در ابتدا همین احساس را داشتند. اما سپس متوجه شدند که صرفاً با تغییر برخی جزئیات خاص، می توانند بلافاصله شاهد افزایش ملموس در فروش باشند.
بخش دشوار شناسایی این جزئیات برای تغییر است. تلاش در تاریکی آن هم تنها با تکیه بر شهود لحظه می تواند بسیار خسته کننده و نا امید کننده است.
بگذارید واضح بگویم، پیروی از شهود راهی است که میتواند به اکتشافات استثنایی منجر شود. اما متأسفانه همیشه اینطور نیست و اغلب زمان زیادی میبرد. زمانی که به دلیل هزینه های فزاینده هر ماه دیگر نمی توانید سرمایه گذاری کنید!
آنچه شما نیاز دارید. یک جا یا پایه ای محکم است که از آن شروع کنید. نقطه اولیه که به شما امکان می دهد از طریق آن درب ورودی به شهود بزرگی که منجر به موفقیت بسیاری از فروشگاه های قبل از شما در سراسر جهان شده است، دسترسی داشته باشید.
به محض اینکه متوجه شدید که چه تعداد استراتژی ساده برای افزایش فروش در دسترس شماست. متوجه خواهید شد که فقط دانستن اینکه می توانید آنها را با موفقیت در فروشگاه خود به کار ببرید کافی است تا شما به موفقیت دست پیدا کنید.
این تکنیک ها تفاوتی نمی کند که در شهر بزرگ هستید، یا شهرهای کوچک، اگر به درستی و آن ها را با شرایط خودتان تلفیق کنید، می توانید پیشرفت فوق العاده ای داشته باشید.
مردم فکر می کنند که دوست دارند انتخاب های بیشتری داشته باشند، اما واقعیت این است که گزینه های زیاد می تواند منجر به سر در گمی آن شود. این همان چیزی است که دانشمندان آن را ” پارادوکس انتخاب ” می نامند.
در یک مطالعه معروف، لینگار و لپر (2000) دو میز جداگانه را در داخل یک فروشگاه مواد غذایی قرار دادند. در میز اول مشتریان این فرصت را داشتند که منتخبی از 6 مربا را بچشند. روی میز دوم اما تعداد مرباهای مختلف قابل چشیدن به ۲۴ عدد رسید.
حتی با وجود اینکه افراد بیشتری در میز دوم (میز با انتخاب بیشتر) توقف کردند، فقط 3٪ از آنها خرید کردند. با این حال، از میز اول، 31٪ از مردم با خرید حداقل یک مربا آنجا را ترک کردند.
بنابراین مفهوم در اینجا ساده است: امکان انتخاب، رنگ ها، مارک ها و غیره را محدود کنید. اگر جایگزینهای زیادی ارائه دهید، کمتر میفروشید. از قانون سه در سه استفاده کنید.
این قانون می گویند از هر طرح سه مدل، از هر سبک سه تا، از هر رنگ سه تا برای انتخاب قرار دهید. اینگونه انتخاب مشتری ها را محدود کرده اید.
پیامهای احساسی راحتتر به خاطر سپردن و مؤثرتر از پیامهای منطقی هستند. با این حال، همه احساسات یکسان نیستند: نوستالژی ( “آه، آن روزهای خوب قدیمی که …” ) عالی عمل می کند و باعث می شود مردم تمایل بیشتری به خرید داشته باشند.
تحقیقات نشان میدهد که وقتی افراد احساس نوستالژی میکنند، به ارزش پول کمتر اهمیت میدهند، و این باعث میشود بیشتر برای یک محصول هزینه کنند.
میتوانید با استفاده از تصاویر و موسیقیهایی که میتوانند افکار نوستالژیک را در مشتری هدفتان تحریک کنند، از این کار استفاده کنید: این میتواند تصاویری از خانوادهها، تعطیلات، موسیقی مشخصه یک دوره باشد. (اگر برای مثال مشتری هدف شما یک زن 40-50 ساله باشد، پس برخی از موسیقی های دهه 90 عالی خواهند بود).
هدف ضربه زدن به احساسات فرد برای تحریک آن احساس نوستالژی است که فرآیند خرید را بسیار آسان تر می کند.
پخش آهنگ در فضا فروشگاه می تواند تاثیر فوق العاده ای داشته باشد. همین طور انتخاب لباس هایی که در فیلم های روز پوشیده می شود. این موارد باعث افزایش فروش شما می شود.
مردم چیزها را بر اساس درک آنها از در دسترس بودن آنها متفاوت ارزیابی می کنند. هر چه یک شی به ندرت در دسترس باشد، بیشتر به عنوان ارزشمند تلقی می شود.
مارتین لیندستروم، نویسنده کتاب « خریدشناسی: حقیقت و دروغ در مورد اینکه چرا خرید میکنیم ». متوجه شد که میتواند فروش سوپهای کنسرو شده را به سادگی با اضافه کردن علامتی که روی آن نوشته شده بود: «حداکثر 8 قوطی برای هر نفر» افزایش دهد.
مردم قوطی های بیشتری خریدند با اینکه قیمت روز قبل بود. احساس کمبود، ترس از دست دادن چیزی، غریزه بقا را در مشتریان فعال می کند که آنها را به خرید سریعتر سوق می دهد.
سپس می توانید علائمی مانند ” 5 قطعه آخر باقی مانده ” ” تخفیف فقط تا … ” و غیره را وارد کنید.
وقتی مردم چیزی را به صورت رایگان دریافت می کنند، احساس خاص بودن می کنند و می خواهند لطف خود را جبران کنند.
دکتر رابرت سیالدینی در یکی از کتابهای خود گزارش میدهد که: چگونه یک پیشخدمت صرفاً با ارائه یک انعاع بعد از شام به مشتریان انعام خود را تا 3 درصد افزایش داد.
با ارائه رایگان به مشتریان خود، شانس خرید آنها را افزایش می دهید.
هدیه شما می تواند یک برچسب ساده، یک خودکار یا چرا نه! یک بیسکویت باشد. چیدن یک میز کوچک در مغازه خود که به مردم یک میان وعده، بیسکویت یا قهوه رایگان ارائه می دهد. می تواند راهی عالی برای جذاب کردن خودتان و تحریک مردم به بازگشت به خانه باشد.
مردم تمایل دارند محصولاتی را بخرند که بهترین معامله را به آنها ارائه دهد. بسیاری از مردم ارزانترین گزینه را نمیخواهند، اما همچنان میخواهند احساس کنند که به ارزش پول خود میرسند.
شما می توانید از این نگرش برای افزایش فروش اقلام خاص، به سادگی با افزودن یک جایگزین بسیار گران قیمت استفاده کنید. بسیاری از مشتریان گزینه میانی را انتخاب می کنند زیرا در مقایسه با محصول بسیار گران قیمت مقرون به صرفه و قیمت مناسبی به نظر می رسد.
موسیقی پسزمینه در فروشگاه میتواند بر میزان هزینههای مشتری و همچنین خرید آنها تأثیر بگذارد.
مغازههایی که موسیقی جاز یا کلاسیک مینوازند پیچیدهتر تلقی میشوند و افرادی که وارد آنها میشوند نسبت به کسانی که وارد مغازهها برای پخش موسیقی راک یا پاپ میشوند، احتمالاً مبالغ زیادی را خرج میکنند .
مزایای داشتن موسیقی پس زمینه بسیار زیاد است:
خلق و خو را تنظیم کنید: تحقیقات نشان می دهد که موسیقی بر احساسات و شرایط مشتریان تأثیر می گذارد.
با تغییر سرعت و سبک موسیقی می توانید تغییر محسوسی در فضای مغازه خود ایجاد کنید . محیط فروشگاه خود را تحلیل کنید، چه جوی می خواهید ایجاد کنید؟ ممکن است بخواهید با موسیقی پاپ مد روز فضایی سرگرم کننده ایجاد کنید یا از ضربات آهسته برای ایجاد فضایی آرام استفاده کنید.
با پوشاندن صداها و حرکات، موسیقی پسزمینه به ایجاد فضای شخصی برای مشتری کمک میکند، به او کمک میکند تا احساس حریم خصوصی داشته باشد که او را به آرامش بیشتر و احتمالاً تمایل بیشتری برای خرید سوق میدهد.
انتظار طولانی (شاید به دلیل یک صف طولانی) جزئی تلقی می شود: وقتی مردم با موسیقی خوب سرگرم می شوند، تمایل کمتری به خسته شدن دارند و احتمال بازگشت آنها بیشتر است.
به افزایش خرید آنی کمک می کند: یک مطالعه در سال 2005 نشان داد که مردم زمانی که موسیقی پس زمینه دلپذیری وجود دارد، بیشتر برای خرید آنی هزینه می کنند.
حتی اگر مردم از وجود موسیقی غافل بودند، تأثیر فوقالعاده وجود داشت. بنابراین قرار گرفتن در معرض موسیقی تأثیر ناخودآگاه مثبتی بر رفتار خرید دارد
روحیه همه کارکنان را بهبود می بخشد، مطالعات نشان می دهد که وجود موسیقی پس زمینه باعث افزایش روحیه، بهبود تمرکز و بهره وری می شود.
به خصوص اگر پنجره ای دارید که به مردم اجازه می دهد داخل فروشگاه را ببینند، مهم است که کارمندان طوری ظاهر نشوند که گویی منتظر مشتری بعدی هستند.
دیدن منشی داخل خانه با بی حوصلگی یا نگاه کردن به سمت در ورودی که آماده فروش برای نفر بعدی است که وارد سبک کرکس می شود، مطمئناً افراد را تشویق به ورود نخواهد کرد!
بنابراین مطمئن شوید که همه دستیاران فروش همیشه مشغول چیزی مانند مرتب کردن مجدد لباس ها یا بررسی سفارش در رایانه شخصی یا نوشتن برچسب قیمت و غیره هستند.
اگر تکنیکهایی که تاکنون خواندهاید برایتان مفید به نظر میرسند، وقتی استراتژی فروش کاملی که برای شما در نظر گرفته ایم را ببینید، از جای خودتان بلند خواهی شد.
این یک تکنیک بسیار ساده اما بسیار موثر برای برقراری ارتباط همدلانه با مشتری است. در نتیجه او را به خرید بیشتر وادار کنید.
وقتی با مشتری صحبت می کنید سعی کنید حرکات و برخی از کلمات او را تقلید کنید. این رفتار باعث می شود که ناخودآگاه او شما را فردی شبیه خود بداند و به طور کلی، ما با کسانی که شبیه خودمان به نظر می رسند، نزدیکی شدید احساس می کنیم، بیشتر به آنها اعتماد می کنیم.
بنابراین این امر منجر به افزایش شدید شانس شما برای انعقاد بهینه فروش می شود.
اینها افرادی هستند که بدون هیچ قصد واقعی در فروشگاه شما سرگردان هستند.
آنها اغلب وارد می شوند زیرا شاید چیزی کنجکاوی آنها را جلب کرده است یا صرفاً برای گذراندن زمان. به طور کلی، بهتر است آنها را به حال خود رها کنید و در مقابل میل به پریدن جلوی آنها و تلاش برای فروش چیزی به آنها مقاومت کنید.
بهترین کاری که باید انجام دهید این است که پاسخ مثبت دهید تا مطمئن شوید که از آنها استقبال می شود. ممکن است چیزی شبیه این بگویید: « عالی! در هر صورت اسم من لورا است و اگر به چیزی نیاز داشتید خوشحال میشوم که به شما کمک کنم ».
یا « مطمئناً، فقط یک هشدار سریع: همه محصولات موجود در آن قفسه در فروش هستند ». به غیر از این، بهتر است تا زمانی که درخواست کمک نکنند، آنها را در آب خود رها کنید.
با این حال، میتوانید با قرار دادن محصولاتی در فروشگاه که خرید آنی را تشویق میکنند، سعی کنید توجه آنها را جلب کنید ، شاید محصولی با تخفیف بسیار یا عبارت «3 قطعه آخر» باعث خرید آن ها شوید.
توجه کنید، آن ها نیازی به چیزی ندارند، آن ها علاقه دارند محصولات جدید را ببینند. اما نمی توانند هم در برابر احساسات خودشان مقاوت کنند. آن ها را با احساساتشان تحریک کنید. بدون یک کلمه خرید خوشایندی را برای آن ها ایجاد کنید.
اینها مشتریانی هستند که دقیقاً میدانند چه میخواهند و قصد دارند سریعاً از فروشگاه شما وارد و خارج شوند.
آنها می خواهند در اسرع وقت خرید خود را انجام دهند تا بتوانند فوراً از آنجا خارج شده و به کار خود بازگردند. بهترین کاری که می توانید با این نوع مشتریان انجام دهید این است که سر راه آنها قرار نگیرید.
اگر سوالی دارند به آنها سریع پاسخ دهید و سعی نکنید محصولات بیشتری را به آنها بفروشید. فرآیند خرید را ساده و راحت کنید، اگر موانع احتمالی می بینید که می تواند روند را کند کند (مانند صف طولانی در صندوق خرید) مطمئن شوید که مشکل را برطرف کنید. اینها افرادی هستند که به دنبال سرعت هستند، اگر آن را پیدا کردند در آینده تمایل بیشتری به بازگشت خواهد داشت.
اینها مشتریانی هستند که مطمئن نیستند می خواهند خرید کنند یا نمی توانند تصمیم بگیرند که چه چیزی بخرند. معمولاً این مشتریان یا اطلاعات کمی دارند یا بیش از حد اطلاعات دارند و بنابراین غرق می شوند.
بهترین رویکرد این است که بفهمید نیازهای آنها چیست (از آنها سؤال بپرسید) و سپس به آنها آموزش دهید، به آنها اجازه دهید بدانند که برای انتخاب چه چیزهایی باید بدانند.
می توانی بپرسی:
اگر او دو لباس متفاوت را با هم مقایسه می کند به نیازهای او فکر کنید و مزایا و معایب انتخاب های مختلف را به او نشان دهید.
مطمئن شوید که یکی از دو گزینه به وضوح برای او مناسب است. هدف شما باید کمک و آموزش او باشد. شما نمی خواهید مشتری را به سمت تصمیم گیری سوق دهید که برای او مناسب نیست. سعی کنید تا حد امکان صادق باشید، مشتری شما از آن قدردانی می کند. یاد می گیرد که به شما اعتماد کند و احتمال بازگشت بسیار بیشتر است.
برای این مشتریان، مهمترین چیز قیمت است. آنها به دنبال پایینترین قیمت ممکن هستند و تا زمانی که آن را پیدا کنند، میگردند. وفاداری به یک برند در این مورد وجود ندارد.
بهترین کاری که می توانید در این موارد انجام دهید این است که به مشتری این احساس را بدهید که دارد معامله می کند.
ارزش محصولات خود را به او نشان دهید و بر این تمرکز کنید که بفهمد چرا خرید امروز از شما به او کمک می کند در آینده در هزینه خود صرفه جویی کند. شاید بتوانید محصولات با کیفیت بهتری را ارائه دهید که عمر طولانی تری دارند یا در قیمت گنجانده شده باشند. می توانید خدمات اضافی مانند خشکشویی یا ضمانت داشته باشید.
ما در همه شرایط کنار شما هستیم. کلیک کنید و با ما تماس بگیرید.
همانطور که می دانید پوشاک در گونه های مختلفی تولید می شود و تنوع بالا است که قیمت هر کدام در بازار کشور متفاوت می باشد. اگر به دنبال خرید انواع پوشاک با کیفیت عالی هستید، می توانید با ما تماس بگیرید یا از طریق سایت بازرگانی حقیقی اطلاعات تماس خود را قرار دهید تا با شما تماس بگیریم.
برای خرید انواع پوشاک می توانید در قسمت دیدگاه نام خانوادگی، شماره تماس و محصول مورد خود را نوشته تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند(اطلاعات تماس شما برای دیگران نمایش داده نمی شود و فقط مدیر سایت به آن دسترسی دارد). یا با راه های ارتباطی زیر در تماس باشید.
خرید از سایت بازرگانی حقیقی به صورت اینترنتی بوده و انواع پوشاک را به صورت عمده و جزئی خرید و فروش می کند. برای کسب اطلاعات بیش تر با شماره های زیر در تماس باشید.
” شما شماره تماس خود را در قسمت دیدگاه قرار دهید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.”
نام و نام خانوادگی: | اصلان حقیقی |
شماره همراه | 09134469940 |
شماره واتزاپ و تلگرام | 09931997049 |
اینیستاگرام | |
آدرس | اصفهان، اصفهان خیابان علامه شرکت بازرگانی حقیقی |
ایمیل: | Aslan.hasghighi@gmail.com |