اهمیت صنعت نساجی : آیا می دانستید که وقتی پشت کامپیوتر خود می نشینید با منسوجات احاطه شده اید؟ پرده های روی پنجره کنار شما، کوسن روی صندلی میز شما، فرش روی زمین و حتی آن کفش ها یا دمپایی های روی پای شما منسوجات محسوب می شوند.

منسوجات از الیاف، رشته ها، نخ ها و نخ ها، طبیعی یا مصنوعی ساخته می شوند. اهمیت صنعت نساجی را بیشتر می توانیم در زمینه توسعه کشورها مورد بررسی قرار دهیم.

دو دسته اصلی منسوجات وجود دارد: منسوجات معمولی و منسوجات فنی . منسوجات معمولی در درجه اول برای زیبایی شناسی و در درجه دوم برای استفاده ساخته می شوند.

آنها شامل لباس و وسایل تزئینی مانند بالش پرتابی هستند. منسوجات فنی در درجه اول برای عملکرد ساخته می شوند. اما می توانند از نظر زیبایی نیز دلپذیر باشند. به عنوان مثال، فیلتر هوا در جاروبرقی شما یک پارچه فنی است، اما یک بالون هوای گرم نیز همینطور است.

اهمیت صنعت نساجی : مزایای انسان

اهمیت صنعت نساجی : انسان برای زنده ماندن به غذا، سرپناه و گرما نیاز دارد. منسوجات در همه این دسته بندی ها قرار می گیرند. به دلیل پوشاک و وسایل حفاظتی، کشاورزان می توانند از کودها، علف کش ها یا آفت کش ها برای افزایش عملکرد محصول استفاده کنند.

آنها همچنین می توانند از فیلترهای تجهیزات و پوشش های محافظ برای کاشت، برداشت و محافظت از محصولات خود استفاده کنند. بدون تمام این منسوجات فنی، تولید مواد غذایی کمتر قابل اعتماد خواهد بود.

مردم همچنین برای گرم ماندن به لباس و پتو نیاز دارند. بدون الیاف طبیعی و مصنوعی، زونا و دیگر انواع مصالح ساختمانی نمی‌توان ساخت که بر نوع سرپناه‌های ساخته شده تأثیر می‌گذارد. برای درک اینکه چگونه منسوجات بر زندگی روزمره ما تأثیر می گذارند، مهم است که انواع منسوجات موجود را درک کنیم.

اهمیت صنعت نساجی: مثلا:

  • بسیاری از دریچه‌ها و عروق مصنوعی قلب، مفاصل لگن و سایر ایمپلنت‌های پزشکی با منسوجات ساخته می‌شوند. دستگاه‌هایی که زندگی بسیاری از مردم را بهبود بخشیده‌اند.
  • آتش نشان ها از منسوجات نیز استفاده می کنند. از وسایل ساخته شده با مواد دافع آتش گرفته تا شیلنگ هایی که می توان آنها را جمع کرد و دور انداخت.
  • کاربردهای دندانپزشکی مانند مسواک و نخ دندان نیز از منسوجات تشکیل شده است.
  • کاربردهای نظامی شامل لباس استتار، وسایل و کیف است. بدون این موارد، سربازان نمی توانند با محیط خود ترکیب شوند یا به طور مؤثر وسایل خود را به میدان حمل کنند.
  • کولار که در جلیقه های ضد گلوله، کلاه ایمنی و سایر تجهیزات ایمنی استفاده می شود، استاندارد بازار برای مواد ایمنی است. این در اقلام مورد استفاده توسط ارتش و پلیس یافت می شود.

اهمیت صنعت نساجی در راهبردهای رشد و توسعه

منسوجات و پوشاک نقش عمده ای در روند توسعه و صنعتی شدن کشورها و ادغام آنها در اقتصاد جهانی دارد. سازمان تجارت جهانی (2006) خاطرنشان می کند. که در سال 2004، کشورهای در حال توسعه به عنوان یک گروه (کشورهای با درآمد کم و متوسط) بیش از نیمی از کل صادرات منسوجات و پوشاک جهان را به خود اختصاص دادند.

در هیچ دسته دیگری از کالاهای تولیدی، کشورهای در حال توسعه از چنین قابلیتی برخوردار نیستند. موقعیت خالص صادراتی بزرگ همه مناطق جهان طی دو سال گذشته رشد دو رقمی را در بخش کالاهای تولیدی تجربه کرده اند.

در حالی که صنایع نساجی و پوشاک تنها درصد کمی از کل صادرات تولیدی جهان را به خود اختصاص داده است. 4.5 درصد در سال 2006، برخی از مناطق و کشورها برای درصد بسیار بالاتری به T&C متکی هستند. مناطق با سهم بالاتر از حد متوسط ​​شامل آسیا و برای پوشاک – آمریکای جنوبی و مرکزی، آفریقا و آسیا است.

بزرگترین صادرکنندگان نساجی اتحادیه اروپا-25، چین، هنگ کنگ، ایالات متحده، کره، تایوان و هند هستند. در سال 2006 این کشورها 80.5 درصد از کل صادرات نساجی جهان را به خود اختصاص دادند.

آماری از میزان صادرات و اهمین صنعت نساجی در جهان

اهیمت صنعت نساجی : صادرات پوشاک از کشورهای کمتر توسعه یافته طی دوره 1990 تا 2006 افزایش یافته است. بنگلادش و اندونزی صادرات پوشاک خود را بیش از ایالات متحده در این دوره افزایش داده اند.

کامبوج، هندوراس و مالزی از جمله تازه واردان به گروه 20 صادرکننده برتر پوشاک طی سال های 1990-2006 هستند. ویتنام به طور چشمگیری سهم خود را از صادرات پوشاک طی دوره 1990 تا 2006 افزایش داده است.

همانند منسوجات، اروپا، چین و هنگ کنگ بزرگترین صادرکنندگان لباس هستند. اما به طور کلی بازار صادرات پوشاک کمتر متمرکز است.

پوشاک صادرات کلیدی تولید برای بسیاری از کشورهای در حال توسعه است. هائیتی، بنگلادش، کامبوج، لسوتو و ماکائو (چین) کشورهایی هستند که بیشترین وابستگی به صادرات پوشاک را دارند.

چندین کشور آفریقایی نیز وابستگی زیادی به صادرات پوشاک دارند. مانند لسوتو (64%)، ماداگاسکار (56.4%) و موریس (35.5%). کشورهایی که بیش از 50 درصد وابستگی به صادرات پوشاک دارند.

به استثنای چین ماکائو و هندوراس که به عنوان کشورهای با درآمد متوسط ​​ طبقه بندی می شوند. دیگر کشورها درآمد پایینی دارند.

پاکستان بیشترین وابستگی را به منسوجات دارد (44.1 درصد صادرات تولیدی) و پس از آن نپال قرار دارد. منسوجات و پوشاک یک صادرات کلیدی به ویژه برای کشورهای کم درآمد تا متوسط ​​است.

بنگلادش بیشترین وابستگی کل به منسوجات و پوشاک را به عنوان سهم کل صادرات کالا (83.5%) دارد. پس از آن پاکستان (67.2%) و سریلانکا (47%) قرار دارند.

چگونه بهترین صنعت نساجی شود؟ صنعت نساجی یکی از صنایع پر رقابت است. همچنین این صنعت وسعت بسیار زیادی هم دارد. در ایران به خاطر شرایط که دارد، معمولا فروشگاه ها، تولیدی ها و شرکت های پخش به صورت تخصصی کار نمی کنند.

عواملی که در بالا گفته شد باعث شده است که بهترین شدن در این صنعت بسیار سخت شده است. در این مقاله قصد داریم درباره شرایط که باعث می شود ما بهترین  صنهت نساجی ، فروشگاه یا تولیدی باشیم صحبت کنیم.

چگونه بهترین صنعت نساجی شود؟

برای بهترین صنعت نساجی بودن، باید اول مشخص کنید. شم می خواهید که در کدام قسمت این بازار قرار هست کار کنید. راه اندازی کسب و کار مد یا باز کردن بوتیک خود مستلزم ترکیبی از کار سخت، صبر، اشتیاق و خلاقیت است.

برای هر فروشگاه یا تولیدی ارزو اش این هست که همیشه تمامی محصولات اش فروش برود. ممکن است ساده ترین ایده تجاری برای شروع نباشد. اما می‌تواند گفت پوشاک یکی از کسب و کارهایی هست که زیبایی، خلاقیت را با خودش دارد.

قدمت اول خلاقیت است. شما باید با خلاقیت هایی که دارد نیاز بازار را شناسایی کنید. نیاز روز بازار برای بهرتنی صنعت نساجی شدن بسیار مهم است. شما محصولی که امروز تولید می کنید، شاید در دو هفته دیگر تقاضا نداشته باشد.

قدمت دوم داشتن اطلاعات تخصصی در زمینه دوخت و پارچه است. درک پارچه و مواد در صنعت طراحی مد سودمند است. با آشنایی با لباس‌ها با لمس آن‌ها و آزمایش بافت‌ها و گلدوزی‌ها، واقعاً می‌توانید بهترین صنعت نساجی شوید.

قدم بعدی انعطاف پذیری است. شما باید هر لحظه منتظر یک اتفاق در کسب و کار خودتان باشید. این در سطح جهان وجود دارد. اما در کشور ما بسیار بیشتر از دیگر جاها است. همیشه برنامه جایگزین داشته باشید.

قدم چهارم داشتن ارتباط و ایجاد ارتباط است. شما باید با تامین کنندگان مختلف ارتباط بگیرید. این گونه می توانید تنوع بسیار مناسبی را در فروشگاه خودتان ایجاد کنید. برای تولید کنندگان هم به همین صورت است.

قدم پنجم، اطلاع از استراتژی بازاریابی، استفاده از روش های جدید فروش است. اگر بتوانید در این زمینه همیشه به روز باشید می توانید بیشترین سود را نسیب خودتان بکنید.

خدمات ما

ما در حوزه های کاری مختلفی فعالیت می کنیم. خدمات و کالاهای مختلفی در حال عرضه هستیم. بنده دحصیلات آکادمیک که داریم در حوزه کسب و کار است. همچنین فعالیت و تجربه کاری بنده در زمینه انواع بازاریابی است. به همین جهت در این حوزه خدمات متنوعی ارائه می کنیم. از خدمات ما در حوزه بازرگانی می توان به مشاوره کسب و کار و کوچینگ ، دیجیتال مارکتینگ ( سئو کار در اصفهان و طراحی سایت در اصفهان) ، ترخیص کار کالا یا حق العمل کار گمرک و بازاریابی صادراتی اشاره کنیم.

بنده در ابتدا فعالیت کاری که داشتم وارد حوزه ابزیان شدم، این موضوع باعث شده است که با تامین کنندگان بسیار زیادی در ارتباط باشم. ما در این حوزه تامین کننده ( خرید ماهی قزل الا ، خرید ماهی سالمون ، خرید ماهی گیدر ، خرید ماهی هوور ، خرید ماهی زرده ، خرید ماهی اسبک ، خرید ماهی مارلین ، خرید ماهی بولگا ، خرید خاویار و خرید عمده میگو ) فعالیت داریم. ما این محصولات را می توانیم به صورت داخلی و خارجی تامین کنیم.

همچنین من اصالتا اهل مبارکه هستم. پیشه خانوادگی ما نجاری و دکوراسیون هست. دکوراسیون داخلی در اصفهان ، کابینت در اصفهان ، کمد در اصفهان و دکور چوب در اصفهان از جمله فعالیت بنده در این حوزه است.

اما بنده در حوزه آهن فعالیت بازرگانی داریم. به صورت انحصاری برای بازیابی خارجی با شرکت شرکت بارمان باتاب جم قرار دارم. به هیچ عنوان خارج از عنوان این شرکت نمی توانم با شرکتی برای صادرات فولاد و آهن فعالیت داشته باشم. اما از نظر داخلی بنده در زمینه خرید ورق سیاه در اصفهان و قیمت ورق سیاه در اصفهان فعالیت انجام می دهم.

در صورت نیاز به هر کدام لطفا با شماره هایی که گفته شده است تماس حاصل فرمایید.