لینک بیلدینگ چیست؟ لینک ها واحد پول وب هستند. صفحات وب که تعداد زیادی از آنها را دارند “معتبر” تلقی می شوند و با رتبه های بالا در گوگل پاداش می گیرند. در حالی که صفحاتی که هیچکدام ندارند، محتاط هستند.
این راهنما به شما آموزش میدهد که چگونه لینکهای باکیفیتی که سوزن را حرکت میدهند بدون خطر جریمه گوگل به دست آورید. ما آن را با در نظر گرفتن افراد مبتدی کاملاً ایجاد کردیم و مطمئن شدیم که آن را با توصیه های عملی فراوانی بسته بندی کرده ایم که می توانید بلافاصله اجرای آن را شروع کنید.
لینک بیلدینگ چیست؟
لینک بیلدینگ فرآیندی است که باعث می شود سایر وب سایت ها به صفحات وب سایت شما پیوند دهند. هدف آن تقویت “اقتدار” صفحات شما در نظر گوگل است تا این صفحات رتبه بالاتری داشته باشند و ترافیک جستجوی بیشتری را به ارمغان بیاورند.
چرا لینک بیلدینگ مهم است؟
به گفته آندری لیپاتسف از گوگل، لینک ها یکی از سه فاکتور اصلی رتبه بندی در گوگل هستند. بنابراین اگر می خواهید صفحات وب سایت شما رتبه بالایی در جستجو داشته باشند، تقریباً به لینک نیاز خواهید داشت.
گوگل و سایر موتورهای جستجو به لینک های سایت های دیگر به عنوان “رای” نگاه می کنند. این آرا به آنها کمک می کند تا تشخیص دهند کدام صفحه در یک موضوع خاص (از هزاران مورد مشابه) شایسته رتبه بندی در بالای نتایج جستجو است.
بنابراین، به عنوان یک قاعده کلی، صفحات با بک لینک بیشتر در نتایج جستجو رتبه بالاتری دارند.
لینک ها جواب همه چیز نیستند
لینک ها برای رتبه بندی خوب بسیار مهم هستند. و بسیار نادر است که از صفحاتی که دارای پیوندهای قوی زیادی هستند برتری کسب کنید، مگر اینکه به همین تعداد پیوند داشته باشید. با این حال، لینک ها تنها عاملی نیستند که گوگل برای رتبه بندی صفحات استفاده می کند.
بنابراین اگر تعداد زیادی لینک به صفحه خود میسازید و هنوز رتبهبندی ضعیفی دارد، به سایر عوامل رتبهبندی که ممکن است مانع از رتبهبندی خوب شما شوند، نگاه کنید.
از نظر مفهومی، بیشتر تاکتیک ها و استراتژی های لینک سازی در یکی از چهار سطل زیر قرار می گیرند:
اگر می توانید به وب سایتی بروید که متعلق به شما نیست و پیوند خود را به صورت دستی در آنجا قرار دهید، به آن «افزودن» پیوند می گویند. رایج ترین تاکتیک هایی که در این دسته قرار می گیرند عبارتند از:
ایجاد پیوند از طریق آن تاکتیک ها بسیار آسان است. و دقیقاً به همین دلیل، چنین پیوندهایی از نظر گوگل ارزش بسیار کمی دارند. در برخی موارد، حتی ممکن است به عنوان هرزنامه علامت گذاری شوند.
به غیر از آن، این نوع پیوندها به سختی مزیت رقابتی به شما می دهند. اگر بتوانید به یک وب سایت بروید و لینک خود را به صورت دستی در آنجا قرار دهید، هیچ چیز مانع رقبای شما از انجام همین کار نمی شود.
با این حال، شما نباید این گروه از تاکتیک های لینک سازی را به طور کامل نادیده بگیرید. هر کدام از آنها به دلایلی غیر از سئو می توانند برای کسب و کار آنلاین شما کاملاً مفید باشند.
بگذارید با چند مثال سریع توضیح بدهم:
همانطور که می توانید بگویید، هر یک از این استراتژی ها می تواند کاملاً معنی دار باشد. اما اگر کسی به شما پیشنهاد داد که هر یک از موارد بالا را در مقیاس انجام دهید (یعنی سایت خود را در صد دایرکتوری تجاری ثبت کنید یا صدها پروفایل رسانه های اجتماعی ایجاد کنید) – از آن دوری کنید. این نوع «هکها» در بهترین حالت هدر دادن پول هستند و در بدترین حالت ممکن است وب سایت شما را جریمه کنند.
همانطور که از نام آن پیداست، این زمانی است که با صاحب وب سایتی که می خواهید لینکی از آن داشته باشید تماس می گیرید و به او دلیل قانع کننده ای برای پیوند دادن به شما ارائه می دهید.
این “دلیل قانع کننده” یک عامل موفقیت کاملا ضروری است. افرادی که با آنها تماس می گیرید به شما و وب سایت شما اهمیتی نمی دهند (مگر اینکه به نوعی مشهور باشید) و بنابراین انگیزه ای برای تبلیغ شما یا کار شما ندارند.
بنابراین قبل از اینکه از آنها بخواهید به شما لینک بدهند، از خود بپرسید: “چه چیزی برای آنها مفید است؟”
در اینجا برخی از تاکتیکها و استراتژیهای لینکسازی که در این دسته قرار میگیرند، همراه با یک «دلیل قانعکننده» تعریف شده مختصر که بر اساس آن استوار هستند، آمده است:
وبلاگ نویسی مهمان – محتوای مفیدی برای وب سایت خود ایجاد کنید.
به نظر می رسد این استراتژی ها کاملاً منطقی هستند، درست است؟ اما به محض اینکه اولین درخواست ایمیل خود را ارسال کردید، احتمالاً با واقعیت خشن روبرو خواهید شد – “دلیل قانع کننده” شما به اندازه کافی قانع کننده نیست:
حقیقت این است که متقاعد کردن صاحبان وب سایت تصادفی برای پیوند دادن به شما بسیار سخت است . یا منبع منحصر به فردی دارید که واقعاً آنها را تحت تأثیر قرار می دهد، یا در زمینه کاری خود به خوبی شناخته شده هستید و آنها خوشحال خواهند شد که پیوندی را به عنوان لطف برای شما اصلاح کنند.
اگر هیچکدام از این دو نیست، بهتر است رد را به خوبی مدیریت کنید. زیرا به ازای هر 100 ایمیل، 98 نفر یا پاسخ نمی دهند یا “نه” می گویند.
و این دقیقاً به همین دلیل است که بسیاری از سئوکاران شروع به جستجوی راههایی برای ارزشمند کردن آن برای طرف مقابل و ارائه چیزی در ازای پیوند کردند، مانند:
اما ارائه این نوع “اضافی” آنها را به منطقه خاکستری آنچه که “طرح پیوند” در نظر گرفته می شود، طبق دستورالعمل های گوگل وارد می کند.
خب! حالا شما مالک آن هستید. روشهای صریح درخواست پیوند، میزان موفقیت نسبتاً پایینی دارند. اما به محض اینکه سعی می کنید «معامله را شیرین کنید»، وارد میدان مین گوگل می شوید.
در این مرحله، ممکن است به نظر برسد که من شما را از استفاده از تاکتیک ها و استراتژی های فهرست شده در این گروه منصرف می کنم. من نیستم. من فقط به شما پیشنهاد می کنم که قبل از تماس با صدها نفر، از برجسته بودن محتوای خود اطمینان حاصل کنید.
بیایید این را مستقیماً از ابتدا دریافت کنیم:
ما خرید لینک را توصیه نمی کنیم!
اگر تجربه زیادی در مورد آن ندارید، احتمالاً پول زیادی را برای پیوندهای بی فایده هدر خواهید داد که تأثیر صفر بر رتبه بندی شما نخواهد داشت. یا حتی وب سایت خود را جریمه کنید.
با این حال، اگر این واقعیت را فاش نکنیم که بسیاری از افراد در صنعت سئو، لینکها را به روشهای مختلف «خرید» میکنند و موفق میشوند از پس آن برآیند، شما را در معرض ضرر قرار خواهیم داد.
بنابراین، اگر میخواهید سلامت وبسایت خود را به خطر بیندازید و پیوندها را بخرید، لطفاً به دنبال راهنمایی برای انجام این کار «ایمن» در جای دیگری باشید – زیرا در اینجا در Ahrefs، ما این کار را آموزش نمیدهیم.
هنگامی که افراد دیگر به صفحات وبسایت شما پیوند میدهند، بدون اینکه از آنها بخواهید این کار را انجام دهید، پیوندهایی «دریافت» میکنید. بدیهی است که این اتفاق نمی افتد مگر اینکه شما چیزی واقعاً برجسته داشته باشید که سایر صاحبان وب سایت واقعاً بخواهند در وب سایت های خود ذکر کنند.
اما مردم نمی توانند به چیزهایی که از وجود آنها اطلاعی ندارند پیوند بزنند. بنابراین مهم نیست که صفحه شما چقدر عالی است، باید برای تبلیغ آن سرمایه گذاری کنید. و هرچه افراد بیشتری صفحه شما را ببینند، احتمال اینکه برخی از آنها در نهایت به آن لینک شوند بیشتر می شود.
بعداً در این فصل، میخواهم تاکتیکها و استراتژیهایی را به اشتراک بگذارم که به شما کمک میکند هم محتوای «لایق پیوند» ایجاد کنید و هم آن را برای مخاطبان مرتبطی که ممکن است در نهایت به آن پیوند پیدا کنند، تبلیغ کنید.
امتیاز: حفظ پیوندها
از نظر فنی، حفظ پیوندهایی که به سختی به دست آورده اید واقعاً تحت تعریف “لینک سازی” قرار نمی گیرد. اما هنگامی که یک بک لینک مهم را از دست می دهید، “رای” که به گوگل ارسال می کرد نیز از بین می رود. بنابراین حفظ پیوندهایی که به سختی به دست آورده اید بسیار مهم است.
دو راه ساده برای انجام آن وجود دارد:
انجام هر دوی این کارها با اکسپلورر سایت Ahrefs آسان است . گزارش بهترین پیوندها به شما کمک می کند 404 صفحه دارای پیوند را پیدا کنید. در حالی که گزارش بک لینک ها دارای یک فیلتر مفید “از دست رفته” است، که تمام لینک هایی را که اخیراً از دست داده اند را به شما نشان می دهد.
اما یک اخطار مهم. نیازی نیست در مورد تک تک لینک هایی که گم می شوند، زحمت بکشید. شما فقط باید مهمترین آنها را حفظ کنید. و این دقیقا همان چیزی است که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد.
هیچ کس با اطمینان نمی داند که گوگل دقیقاً چگونه ارزش هر پیوند را اندازه می گیرد. اما برخی از مفاهیم کلی برای ارزیابی لینک ها وجود دارد که جامعه سئو معتقد است درست است:
همانطور که قبلاً می دانید، گوگل پیوندهایی را به عنوان “رای” می بیند که یک صفحه خاص شایسته رتبه بندی خوبی است. اما یک پیوند از techcrunch.com احتمالاً نمی تواند همان قدرت پیوند از وبلاگ شخصی دوست شما را داشته باشد، درست است؟ (مگر اینکه دوست شما تیم فریس باشد.)
خوب، گوگل به طور مداوم وجود نوعی معیار سنجش قدرت وب سایت در سراسر سایت را در سیستم خود رد کرده است. و با این حال، بسیاری از سئوکاران معتقدند که مفهوم “اقتدار وب سایت” بیش از حد منطقی است که به طور کامل آن را کاهش نمی دهد.
با این حال، آنچه مهمتر است، اعتبار صفحه واقعی است که به شما پیوند می دهد. این یک چیز است که در یک مقاله TechCrunch ذکر شود که مورد توجه قرار نمی گیرد، و اگر آن مقاله «اینترنت را خراب کند» و در ده ها وب سایت خبری بزرگ به آن ارجاع داده شود، یک مورد کاملاً متفاوت است.
به عبارت دیگر، صفحهای که آرای قویتری دارد، در مقایسه با صفحهای که رای ندارد، رای قویتری میدهد. این اصل ساده در هسته اصلی الگوریتم پیج رنک معروف گوگل قرار دارد .
در آن روزگار، گوگل حتی یک نوار ابزار مرورگر ارائه کرد که رتبه صفحه هر URL که بازدید می کردید را نشان می داد. اما این نوار ابزار بیش از 10 سال پیش منسوخ شد. که به ارائه دهندگان ابزار سئو فرصتی داد تا این شکاف را پر کنند و معیارهای قدرت خود را توسعه دهند.
در اینجا در Ahrefs، ما رتبهبندی دامنه (DR) و رتبهبندی URL (UR) را داریم که به ترتیب به اصطلاح «محبوبیت پیوند» وبسایتها و URLها را اندازهگیری میکنند.
فرض کنید شما راهنمای کباب کردن یک استیک عالی را منتشر کرده اید و می خواهید در گوگل رتبه بالایی داشته باشد. ترجیح می دهید از چه کسی پیوند دریافت کنید – جو روگان یا گوردون رمزی؟
من تصور می کنم این دومی است. جو ممکن است مخاطبان بیشتری نسبت به گوردون داشته باشد، اما او یک سرآشپز مشهور جهانی نیست. بنابراین او به راحتی می تواند با توصیه های آشپزی خود اشتباه کند.
و این چیزی است که ظاهراً گوگل هنگام رتبه بندی صفحات به آن توجه می کند. به نظر می رسد که پیوندهای وب سایت هایی با موضوع مشابه شما ارزش بیشتری نسبت به پیوندهای وب سایت های نامربوط دارند.
در اینجا گزیده ای از راهنمای «جستجو چگونه کار می کند» آمده است :
اگر سایر وب سایت های برجسته در مورد موضوع به صفحه پیوند دهند، این نشانه خوبی است که اطلاعات با کیفیت بالا هستند.
فقط در صورتی که قبلاً با این اصطلاح آشنا نیستید، ” anchor text ” یک تکه متن قابل کلیک است که به صفحه دیگری پیوند می دهد. در بسیاری از موارد، به طور خلاصه توضیح می دهد که صفحه پیوند داده شده در مورد چیست.
بنابراین جای تعجب نیست که گوگل از کلمات موجود در متن لنگر استفاده می کند تا بهتر بفهمد صفحه ارجاع شده در مورد چیست و چه کلمات کلیدی شایسته رتبه بندی است. در واقع، پتنت اصلی پیج رنک گوگل در مورد این موضوع کاملاً صریح صحبت می کند:
گوگل از تعدادی تکنیک برای بهبود کیفیت جستجو استفاده می کند، از جمله رتبه صفحه، متن لنگر و اطلاعات مجاورت.
بنابراین چگونه می توان از متن لنگر در هنگام ساخت لینک استفاده کرد؟
خوب، بهتر است که این کار را نکنید. هر چه بیشتر سعی کنید نحوه پیوند صفحات مختلف به شما را کنترل کنید و تمام “کلمات درست” را در متن لنگر بک لینک خود جای دهید، احتمال اینکه گوگل به دستکاری مشکوک شود و شما را به خاطر آن جریمه کند بیشتر می شود. بنابراین بهتر است فقط اجازه دهید نویسنده صفحه پیوند دهنده تصمیم بگیرد که چگونه می خواهد به صفحه شما ارجاع دهد.
” Nofollow” یک ویژگی پیوند است که به گوگل می گوید که صفحه پیوند دهنده ترجیح می دهد رای خود را به صفحه ای که به آن ارجاع می دهد نمی دهد.
در کد صفحه به این صورت است:
از لحاظ تاریخی، گوگل آرای « لینکهای فالو شده » را نمیشمرد (یا اینطور گفته شده است). سپس، در سال 2019، به یک مدل اشاره تغییر کرد ، به این معنی که برخی از پیوندهای “nofollowed” اکنون ممکن است بر رتبه بندی جستجوی شما تأثیر بگذارند.
همچنین دو ویژگی پیوند جدید را همراه با این اعلامیه معرفی کرد:
به عنوان یک قاعده کلی، شما می خواهید پیوندهای “دنبال شده” را دریافت کنید (یعنی پیوندهایی که هیچ یک از ویژگی های ذکر شده را ندارند) زیرا این لینک هایی هستند که قرار است قوی ترین رای ها را به خود اختصاص دهند.
با این حال، اگر فرصتی برای دریافت یک لینک nofollow شده از یک صفحه با اعتبار بالا مشاهده کردید، باید از آن استفاده کنید.
یک مثال خوب ویکیپدیا است که در آن همه پیوندهای خروجی nofollow میشوند. دریافت لینک از ویکی پدیا فوق العاده سخت است، به همین دلیل است که بسیاری از سئوکاران متقاعد شده اند که این لینک ها از نظر گوگل بسیار ارزشمند هستند.
حق اختراع معقول موج سوار گوگل در مورد اینکه چگونه احتمال کلیک روی یک پیوند ممکن است بر میزان قدرت انتقال آن تأثیر بگذارد صحبت می کند. و قرار دادن لینک در یک صفحه یکی از معدود مواردی است که می تواند بر CTR آن تأثیر بگذارد.
فرض کنید یک صفحه وب وجود دارد که از سه بلوک تشکیل شده است: محتوا، نوار کناری و پاورقی. به عنوان یک قاعده کلی، لینکهای موجود در محتوا کلیکهای بیشتری دریافت میکنند، زیرا بلوک محتوا بیشترین توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب میکند.
یکی دیگر از مواردی که می تواند بر CTR یک لینک تأثیر بگذارد این است که چقدر در صفحه ظاهر می شود. خوانندگان به احتمال زیاد روی پیوندها در همان ابتدای مقاله کلیک می کنند تا آنهایی که در انتهای مقاله هستند.
هنگام ایجاد پیوند به وب سایت خود، سه مقصد وجود دارد که می توانید به آنها اشاره کنید:
صفحه اصلی شما
دارایی های قابل پیوند شما
صفحات واقعی که باید در گوگل رتبه خوبی داشته باشید.
و اغلب، صفحاتی که باید به خوبی رتبه بندی کنید، سخت ترین صفحاتی هستند که به آنها پیوند داده می شود. به این دلیل که مردم معمولاً ترجیح میدهند به صفحات اطلاعاتی پیوند بزنند که مخاطبانشان میتوانند به صورت رایگان ارزش کسب کنند تا صفحات تجاری که احتمالاً راه مخاطبانشان با پول نقدشان جدا میشود.
بنابراین، یکی از رایج ترین سوالات در سئو این است: “چگونه به صفحات خسته کننده پیوند داشته باشیم؟”
و در حالی که هیچ پاسخ درست واحدی برای این سوال وجود ندارد، همه موافق هستند که باید از قدرت پیوند داخلی برای کمک به رتبه بندی بهتر “صفحات خسته کننده” خود استفاده کنید.
در بخش دوم، من چند ده تاکتیک و استراتژی ساخت لینک را برای شما فهرست کردم تا آنها را بررسی کنید. اما کدام یک از آنها بهترین و موثرترین هستند؟
در اینجا در Ahrefs، ما مدافعان بزرگ چهار مورد زیر هستیم:
تحقیقات لینک رقبا یکی از اساسی ترین فعالیت ها در ساخت لینک است. در مورد آن فکر کنید. صفحه با رتبه برتر برای جستجوی مورد نظر شما دارای کلیه پیوندهای مناسب است که گوگل را متقاعد به برتری آن می کند. بنابراین، با مطالعه لینک های آن، می توانید بفهمید که از کدام تاکتیک ها استفاده کنید تا بتوانید لینک های مشابه را به دست آورید و از آن صفحه پیشی بگیرید.
و اینجاست که ابزار SEO مانند Ahrefs کاملاً ضروری است.
فقط کلمه کلیدی را که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید در اکسپلورر کلمات کلیدی Ahrefs قرار دهید و به سمت «نمای کلی SERP» بروید. این به شما نشان می دهد که هر یک از صفحات با رتبه برتر چند بک لینک (و وب سایت های پیوند دهنده) دارند:
روی هر یک از این اعداد کلیک کنید و گزارشی را مشاهده خواهید کرد که همه پیوندها را فهرست می کند.
از اینجا، مسیر عمل شما دو گونه است:
سعی کنید از صفحاتی که به رقبای شما پیوند دارند، لینک دریافت کنید
نحوه به دست آوردن آن لینک ها را مطالعه کنید و از همان تاکتیک ها برای به دست آوردن لینک های بیشتر از رقبای خود استفاده کنید
در سئو، ما از اصطلاحات « دارایی قابل پیوند » یا «Bait لینک» برای اشاره به محتوایی استفاده میکنیم که به صورت استراتژیک برای جذب لینک ساخته شده است. چنین دارایی های قابل پیوند می توانند اشکال مختلفی داشته باشند:
من مطمئن هستم که حتی در خسته کننده ترین صنایع نیز راهی برای ایجاد یک محتوای جالب وجود دارد که لینک ها را جذب کند. بنابراین همیشه ایده خوبی است که وب سایت های رقبای خود را مطالعه کنید و ببینید آیا آنها دارایی های قابل پیوندی دارند که بتوانید از آنها الهام بگیرید.
برای انجام این کار، به سادگی نام دامنه آنها را در اکسپلورر سایت Ahrefs قرار دهید و به گزارش بهترین پیوندها بروید . این به شما نشان می دهد که کدام یک از صفحات آنها بیشترین لینک را به خود اختصاص داده است.
ما در حوزه های کاری مختلفی فعالیت می کنیم. خدمات و کالاهای مختلفی در حال عرضه هستیم. بنده دحصیلات آکادمیک که داریم در حوزه کسب و کار است. همچنین فعالیت و تجربه کاری بنده در زمینه انواع بازاریابی است. به همین جهت در این حوزه خدمات متنوعی ارائه می کنیم. از خدمات ما در حوزه بازرگانی می توان به مشاوره کسب و کار و کوچینگ ، ترخیص کار کالا یا حق العمل کار گمرک و بازاریابی صادراتی اشاره کنیم.
شرکت ما با برخورداری از تحصیلات آکادمیک در زمینه کسب و کار و تجربه گسترده در حوزه بازاریابی، به عنوان یک شرکت چند حوزهای فعالیت میکند. در زمینه خدمات بازرگانی، مشتریان ما میتوانند از خدمات متنوعی نظیر مشاوره کسب و کار و کوچینگ، ترخیص کالا و حق العمل کار گمرک در اصفهان (ترخیص کالا در اصفهان / ترخیص کالا در اصفهان)، حق العمل کار گمرک بندرعباس (ترخیص کالا بندرعباس / ترخیص کالا در بندر عباس) و حق العمل کار گمرک آستارا (ترخیص کالا آستارا / ترخیص کالا در آستارا) بهرهمند شوند. شرکت ما با داشتن لیستی از شرکتهای ترخیص کالا در بندرعباس، اصفهان و آستارا، به مشتریان اطمینان میدهد که فرآیند ترخیص کالا به بهترین نحو انجام میشود. همچنین، با ارائه خدمات حق العمل کار گمرک در این مناطق، ما به کسبوکارها کمک میکنیم تا به راحتی و با اطمینان از فعالیتهای خود در بازارهای ملی و بینالمللی پیش بروند. با اعتماد به خدمات ما، شما میتوانید به سرعت و با اعتماد به خدمات ترخیص کالا و حق العمل کار گمرک خود را مدیریت کنید و به رشد و توسعه کسبوکار خود دست یابید.
با افتخار به اطلاع میرسانیم که شما میتوانید بهترین کیفیت کاتد مس صادراتی را از ما تجربه کنید. با سابقه درخشان در حوزه فروش و خرید کاتد مس، ما به عنوان یکی از پیشروهای صنعت، آماده به خدمترسانی به شما هستیم. از ما کاتد مس با کیفیت عالی و استانداردهای بینالمللی را تهیه نمایید. خرید کاتد مس از کارخانه با ما به معنای اعتماد به کیفیت و قیمت مناسب است. همچنین، اگر به دنبال کاتد مس لیچینگی هستید، ما توانایی تأمین آن را داریم. با انتخاب خدمات ما، به بهترین شکل از تجربه خرید خود در حوزه کاتد مس بهره مند شوید. با ما همراه باشید و کیفیت را با تضمین از ما تجربه کنید.
ما در زمنیه مس هیچ محدودیتی نداریم. منظور این است که شما تولید کننده کابل هستید. در صورتی که کاتد و مفتول مس خودتان را از ما خرید کنید. در فروش ما تبدیل به یکی از بازو های شما می شویم. شما کارخانه تولید کاتد مس دارید، سنگ مس را از ما خرید کنید، فروش کامل محصول خودتان را ما انجام می دهیم. به همین جهت است که ما هیچ محدودیتی در این زمینه نداریم.
در صورت نیاز به هر کدام لطفا با شماره هایی که گفته شده است تماس حاصل فرمایید. همین طور برای دیدن شماتیک نقشه و خدمات و کالاهای ما به صفحه خدمات و کالاهای ما بروید.
راه ارتباطی | اطلاعات |
---|---|
اصلان حقیقی | مدیریت |
09134469940 | شماره تماس مدیریت |
09931997049 | شماره کارشناس فروش |
اصفهان، اصفهان خیابان علامه شرکت بازرگانی حقیقی | آدرس |